23 de març de 2007

AEROPORT I SOCIETAT CIVIL

He llegit a molts diaris el titular que "la societat civil catalana" clama per tal que l'aeroport del Prat sigui interoceànic i amb gestió pròpia. El clam es dóna en un acte organitzat el 22 de març per la Cambra de Barcelona, Foment del Treball i el RACC, que va comptar amb l'adhesió de 136 entitats. Quan llegeixo la llista d'entitats m'adono que més que "societat civil", excepte algunes petites excepcions, es tracta d'una part molt particular de la societat civil: l'empresariat. I no nego que, en aquest cas, segurament ens interessa a tots això de l'aeroport, però preferiria que s'anomenés cada cosa pel seu nom, sobretot per no confondre les coses. Per exemple, l'aeroport interoceànic és prioritari per al poder econòmic igualment com l'AVE, mentre que a la majoria de la societat civil, a aquella que no té poder, sobretot li interessa que es resolguin problemes molt estesos i quotidians: la falta d'inversió en els trens de rodalies, l'especulació immobiliària i l'impossible accés a l'habitatge, la precarietat laboral, etc... I cal recordar que van ser molts dels presents a l'acte els mateixos que, precisament, van escandalitzar-se davant de la proposta de la Generalitat de forçar que els pisos buits es posessin a lloguer per augmentar els pisos en circulació i fer baixar els preus, tot i que era una proposta massa tímida i que hagués hagut d'anar més enllà, però que està en vies de ser paper mullat perquè el poder econòmic va posar el crit al cel i el Govern es va arrugar. Vigilem amb tenir a l'empresariat i al sector financer com a ambaixadors de la societat civil perquè potser algú es confondrà pensant que defensen els interessos de la majoria...

(Carta 157)

Publicat com a mínim per: Diari de Tarragona, 20 Minutos, La Malla.net, El3.org, Avui, El Periódico, El Triangle

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada