18 de març de 2004

SITUACIÓ ACTUAL I MITJANS DE COMUNICACIÓ

Zapatero ho ha de fer bé i li fem confiança inicial, però ha de saber que ell no ha guanyat pel seu programa o pel seu carisma, sinó que la gent l'ha votat per fer fora el PP, per tant, gran part del seu electorat ha reaccionat contra el PP pel seu model
social, comunicatiu i internacional de dretes i pel seu atac i poc respecte a la plurinacionalitat. Però el que ha fet de detonador en aquest final de legislatura d'Aznar, traient el bel a molta gent que restava enganyada, ha estat la manipulació informativa del govern. Cal dir ben fort que els mitjans públics no han de ser apèndix mediàtics dels partits en el govern de torn. Ja és prou amenaça per a la democràcia que els mitjans comercials estiguin a la mà dels imperis econòmics, com perquè a sobre els mitjans públics facin poca tasca d'informació objectiva, però cal remarcar que els ciutadans (després de l'empoderament que van protagonitzar per desenmascarar la manipulació del PP, malgrat la inhibició del PSOE) volen no només que se'ls garanteixi ser consumidors d'informació no manipulada, sinó que volen ser productors d'informació ells mateixos. Per això triomfen tant els portals d'internet on es poden penjar comentaris, o els apartats de missatges sms en programes de debat a la televisió. La gent vol dir la seva. Però cal anar més enllà i obrir canals d'informació per a la societat civil tant l'organitzada com la no organitzada. És per això que l'Assemblea per la Comunicació Social (ACS) està demanant una freqüència de ràdio i una de
televisió d'àmbit metropolità per assajar una comunicació oberta a tots els moviments socials de l'àrea metropolitana.

Jordi Oriola i Folch (membre de l'Assemblea per la Comunicació Social).

(Carta 51)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada