26 de setembre del 2006

INCIVISME O CLASSISME?

El diumenge 24 de setembre vaig intentar circular en bicicleta per l'Avinguda de la Diagonal i no vaig poder passar ni pel carril bici ni per l'acera perquè estava totalment envaïda per cotxes aparcats. Jugava el Barça, i ja se sap que no tothom s'hi desplaça en transport públic, sinó que alguns milers, no especialment de classe baixa, volen anar-hi en cotxe. Això està prohibit per l'ordenança del civisme de Barcelona en el seu article 58.2, amb una sanció que pot arribar a 500 euros. Però els Guàrdies Urbans que rondaven per allí no ho van impedir ni van posar cap multa. En canvi, per la nit, a la Rambla del Raval, em vaig adonar que la Guàrdia Urbana no feia un dia de braços caiguts perquè, aquest cop, sí que perseguien amb molt de zel els venedors ambulants de cerveses, que dóna la casualitat que són de classe més aviat baixa. Resulta que l'ordenança prohibeix la venta ambulant (art. 50.1.) i també la compra (art. 50.3.). No vaig veure si van arribar a posar alguna multa de fins a 500 euros per a uns i altres, però sí que els vaig veure perseguint els venedors i requisant les seves begudes de males maneres. Uns dies abans, per la nit, havia vist, a la Rambla, la Guàrdia Urbana fent una batuda contra les prostitutes (vulneraven l'article 39.1). Però què curiós... les que estaven soles van ser conduïdes a la comissaria, mentre que les que caminaven de bracet dels clients no van ser molestades, suposo que per no haver-los de multar a ells (segons l'art. 40.2 la multa pot ascendir a 750 euros). És a dir, que veig com aquesta intrusiva ordenança es fa complir arbitràriament, quan convé. I a més, es pot observar que s'aplica contra els més pobres, precisament allò que alertàvem que passaria els que ens oposàvem a ella, i que l'Ajuntament assegurava que no seria el cas...

(Carta 137)

Publicat com a mínim a: El Mundo 28-09-2006, El Periódico 30-09-2006

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada